Zoekmachine optimalisatie – of SEO – zorgt voor
meer leads, klanten en omzet,

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is cruciaal om een hoge positie te krijgen bij Google.
Hoe beter geoptimaliseerd, des te hoger de ranking.

Google-Default

Wat is SEO?

Wat is SEO eigenlijk? Je hoort er vaak over, maar wat betekent het voor jouw website?

Zoekmachine optimalisatie, of SEO, is het hele scala aan aspecten om de webpagina beter ‘gevonden’ te laten worden door Google. Optimaliseren is iets anders dan leuke verhaaltjes schrijven maar gaat eerder over de samenhang tussen de verschillende tekstonderdelen en de technisch implementatie daarvan. SEO is beter voor conversie. En in Google Analytics kunnen we volgen wat onze inspanningen opleveren.

Semantiek en syntax
De tijd van louter invoeren van (relevante) zoekwoorden ligt achter ons. Google wordt steeds slimmer en wil de bezoeker van jouw website de best mogelijke gebruikerservaring bieden. We hebben al eerder gezegd dat Googlebot slim is. Google herkent nu veel beter de semantiek, de samenhang, van de webpagina. In ons voorbeeld over ‘zoekmachine optimalisatie’ weet Google dat bij een verhaal over SEO ook andere zoekwoorden passen: positie, ranking, SERP etc. Die informatie versterkt als het ware het woord ‘zoekmachine optimalisatie’ en voegt meer autoriteit toe.

Tot voor kort kon Google, en andere zoekmachines, uit de miljarden pagina’s op het web uitstekend die pagina’s filteren die de zoekwoorden bevat die worden ingegeven. Webbouwers propten de pagina’s vol met zoekwoorden. Maar de zoekmachine begreep absoluut niets van de samenhang van die woorden. Daarin wordt Google steeds slimmer. Er wordt gekeken naar semantiek en context. Daarom is content-marketing en schrijven voor internet een snel groeiende beroepsgroep.

H1 Tags

Om de beginnen moeten we Google laten weten waar de webpagina over gaat. De beoordeling van de pagina wordt uitgevoerd door de Googlebot, die is “gevoerd” met het algoritme van Google. Dat gebeurt met de snelheid van het licht. Er zijn dus geen mensen bij Google die jouw website uitgebreid lezen en beoordelen, het gebeurt automatisch.

H1 Tags

H1 Tags beschrijven het belangrijkste zoekwoord op jouw pagina, bijvoorbeeld “Wat is SEO optimalisatie?”. Het zoekwoord “Wat is SEO optimalisatie?” plaatsen we  vervolgens ook in de <Title tag> en in de meta discription, daarin staat een korte beschrijving van het product. Nu weet Google enigszins waar de pagina over gaat.

Content

Nu ga je aan de slag met het professioneel beschrijven van het product. Hoe uitgebreider, maar wel relevant, hoe beter. We plaatsen tussenkopjes in bijv. H2 tags met het zoekwoord “Wat is SEO optimalisatie?”, dat ook in de tekst een paar keer terug komt.

Alt text

Je voegt beschrijvende beelden toe (foto’s, video’s, tekeningen) en voorziet deze van een zgn. Alt text waarin een beschrijving van de beelden staat. Ook hier komt het zoekwoord te staan.

Blog

Als je een Blog sectie hebt, schrijf je een blog over het product “Wat is SEO optimalisatie?” met gebruikmaking van het zoekwoord.

 

 

zoekmachine optimalisatie, online marketing internet vlaardingen Kijk ook hier.

Adwords voor meer traffic

Scoren met Adwords

Combineer organisch zoekverkeer met Google Adwords.

Google Analytics zorgt voor meer klanten en omzet

Data generator

Ontdek hoe Google Analytics zorgt voor veel meer klanten en omzet.

Meer traffic, meer omzet

Hoe meer bezoek, hoe meer omzet. Op zoek naar meer klanten…

Wij realiseren online oplossingen voor ondernemers. Laten we gauw afspreken.

Kjoeb
Dick Hofman
Louise de Colignylaan 343
3136 NS Vlaardingen
Telefoon 010 – 2499011
Mobiel 0681 – 181773

Privacy beleid

Contact